Wielu z nas marzy o pięknej, wyrzeźbionej sylwetce, której wygląd oddawałby wartość zarówno naszej siły fizycznej, jak i siły charakteru. Wyrzeźbione muskuły uzyskać możemy poprzez regularne treningi, jednak nie tylko one są ważne. Niezwykle istotna jest zbilansowana dieta i spożywane składniki odżywcze. Każdy, kto miał jakiekolwiek do czynienia z aktywnością fizyczną na pewno niejednokrotnie zastanawiał się nad tym, ile i kiedy spożywać dane składniki odżywcze. Szczególnie wiele dyskusji panuje w temacie węglowodanów. Jak dobrze wiemy, to właśnie one zapewniają nam energię do życia  i do pracy, dlatego ich spożywanie jest niezbędne podczas treningów.

Nie ma oczywiście jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, ile węglowodanów należy zjeść po treningu. Jest to zależne od człowieka, jego masy i intensywności wysiłku, jednakże są pewne reguły, których warto się trzymać, by ilość tych składników odżywczych była optymalna. Najbardziej właściwa ilość to taka, przy której synteza białka w mięśniach jest największa. Dzięki wieloletnim badaniom, naukowcy byli w stanie stwierdzić, że synteza białka rośnie aż do osiągnięcia poziomu 30 g. węglowodanów, po czym zatrzymuje się w miejscu. Wynika z tego, że spożywanie Większych niż 30 g. ilości węglowodanów nie ma większego sensu.

Ponadto istnieje założenie, według którego każdy ze składników odżywczych: białka, tłuszcze i węglowodanów powinien być dostarczany w odpowiednich proporcjach w stosunku do pozostałych. Według badań jest to 2,3 – 3,1 g. białka na każdy kilogram beztłuszczowej masy ciała. 15-30% podaży kalorii stanowić powinny tłuszcze, natomiast reszta to węglowodany. Jest to całodobowe zapotrzebowanie na te składniki, natomiast jedna porcja nie może stanowić całości.

Jak w takim razie obliczyć konieczną do podania po treningu ilość węglowodanów? Najlepiej jest sugerować się wynikami badań, w których stwierdzono, że węglowodany powinny być dostarczone w ilość około 30 g. Niestety, przygotowywane przez nas posiłki często robione są „na oko”, w związku z czym trudno jest nam określić, ile dokładnie składników odżywczych zawierają. Najlepszym rozwiązaniem jest sięganie po treningach po węglowodanowe suplementy diety. Zawierają one odpowiednią dawkę węglowodanów na jednorazową porcję. Dawkę tę łatwo dozować, gdyż na opakowaniu dołączony jest opis sposobu użycia, a także miarka, dzięki której bez problemu nabierzemy potrzebną ilość preparatu. W dużym stopniu ułatwia to zadanie, a dodatkowo taki suplement diety jest dokładnie tym, czego potrzebuje nasz organizm w danym momencie. Nie musimy więc obawiać się, że nie dostarczymy sobie należytej ilości węglowodanów, a przez o nasz organizm nie będzie mógł prawidłowo się zregenerować.