Szczupła sylwetka to marzenie niejednego człowieka. Każdy z nas chciałby cieszyć się pięknym, smukłym ciałem bez wkładania w to żadnego wysiłku, jednak nie jest to zupełnie możliwe. Wszyscy różnimy się tempem przemiany materii, trybem życia i predyspozycjami genetycznymi, ale łączy nas jedno – do osiągnięcia celu zawsze konieczne jest podjęcie jakiegokolwiek działania. Tak też jest w kwestii odchudzania. Trening i dieta to jego nieodzownymi elementami, bez których nie ruszymy z miejsca, szczególnie jeśli tabletki odchudzające będziemy popijać piwem lub zagryzać ciasteczkami. Ćwiczenia i odpowiednia dieta wcale nie muszą być nudne, męczące i zabierać mnóstwo cennego czasu. Wystarczy dobrze wszystko rozplanować, by wyuczyć się pewnych nawyków.

Aktywność fizyczną należy zacząć od pewnego planu. Warto zastanowić się, ile czasu w ciągu dnia jesteśmy w stanie poświęcić na ćwiczenia i jaka jest nasza kondycja. Jeśli chodzimy do pracy, zwykle to wieczory są czasem wolnym, dlatego postarajmy się upchnąć chociaż pół godzinki sportu obok obowiązków domowych. Nie tylko wysmukli to naszą sylwetkę, ale także zapewni dawkę endorfin, które wywołują dobry humor. Może to być więc aktywna forma wypoczynku dla naszego umysłu, która pozwoli na ucieczkę od codziennych problemów. Znacznie łatwiej jest, jeśli dzień spędzamy w domu, zajmując się codziennymi obowiązkami lub pracując zdalnie. Wtedy mniejszy problem stanowi wygospodarowanie tej chwili czasu na to, by poćwiczyć i możemy to zrobić zawsze, gdy mamy na to ochotę. Najlepiej jest jednak, gdy wypracujemy w sobie pewną systematyczność i będziemy ćwiczyć o podobnych porach, by nasz organizm zaczął traktować to jako nieodzowny rytuał, bez którego dzień jest niepełny. Ważne jest także, aby aktywność fizyczna, na którą się zdecydujemy, sprawiała nam przyjemność. Wówczas o wiele chętniej będziemy ją wykonywać, a nasze samopoczucie będzie wzrastać każdego dnia. Nie musimy więc skupiać się tylko na robieniu brzuszków i pajacyków, jeśli nie sprawia nam to żadnej radości. Zamiast tego możemy z powodzeniem biegać lub odbywać długie spacery rano, przed pracą albo wieczorem. Każda aktywność jest dobra, a im chętniej coś wykonujemy, tym bardziej się do tego przykładamy i stajemy się bardziej systematyczni, co sprawia, że efekty przychodzą o wiele szybciej.

Podczas zrzucania zbędnych kilogramów nie możemy zapomnieć także o zbilansowanej diecie. Zjadanie podwójnych porcji w ramach rekompensaty za wysiłek, który towarzyszył ćwiczeniom do niczego nas nie doprowadzi. Owszem, jeśli jesteśmy aktywni fizycznie, możemy pozwolić sobie na nieco więcej w kwestii jedzenia, jednak podczas odchudzania ważny jest ujemny bilans kaloryczny. W związku z tym dobrze jest zjadać mniejsze porcje i zrezygnować z przetworzonej żywności oraz słodyczy, które z powodzeniem zastąpić możemy zdrowymi przekąskami, jak na przykład pyszne, niskowęglowodanowe batony o różnych smakach. Oprócz tego nasza dieta powinna opierać się na nieprzetworzonych produktach, takich jak warzywa i owoce oraz przygotowywane przez nas samych posiłkach. To zapewni nam należytą dawkę składników odżywczych, dbających o nasze samopoczucie i wygląd, które możemy też uzupełnić za pomocą naturalnych suplementów. Dodatkowo do swojej diety warto włączyć produkty bezglutenowe oraz zamienniki niezdrowego, białego cukru, dla którego alternatywą może być cukier kokosowy. Ponadto efekty odchudzania przyspieszy i zwiększy stosowanie suplementów i działaniu przyspieszającym spalanie tkanki tłuszczowej.Istotne jest także, by nie podjadać między posiłkami, w czym pomogą nam preparaty z chitosanem i chromem, które hamują apetyt.

Takie połączenie aktywności fizycznej z odpowiednią dietą zapewni nam długotrwałe efekty i nie pozwoli na to, by odchudzanie skończyło się tak zwanym efektem jojo.