Aktywność fizyczna zawsze jest świetnym pomysłem, ponieważ znacznie poprawia nasze zdrowie i samopoczucie. Sprawia to, że wydaje się nam, iż każdy ruch jest zdrowy, niezależnie od tego, w jaki sposób go wykonujemy. Jest to niestety błędne przekonanie, które pokutuje od wielu lat. Istnieje mnóstwo błędów, które popełniamy w czasie treningów zupełnie nieświadomie i bardzo często nie łączymy tego z późniejszymi dolegliwościami.

Pierwszym błędem, popełnianym podczas uprawiania sportu jest przetrenowanie. Stosunkowo często zdarza się myślenie, że im więcej będziemy ćwiczyć, tym szybciej przyjdą efekty. Nie jest to prawdą, ponieważ nasz organizm nie jest niezniszczalną maszyną. Potrzebuje przerwy, czasu na regenerację. Łatwo można to zaobserwować na przykładzie mięśni – po intensywnym treningu zostają silnie naruszone, dlatego potrzebują odpoczynku, w czasie którego zniszczenia wypełniają się poprzez dostarczane i syntezowane białko. Wypełnienia te powodują rozrost mięśni, o który właśnie nam chodzi. Ćwicząc dużo, długo i często możemy co najwyżej doprowadzić do tak zwanych zakwasów czy kontuzji, które odbiją się na naszym zdrowiu i mogą wyłączyć nas na jakiś czas ze sportu.

Równie często, a może nawet częściej zdarza się pomijanie rozgrzewki. Jest  to błąd karygodny, gdyż może prowadzić do poważnego uszkodzenia mięśni. Nasze muskuły potrzebują początkowo delikatnego ruchu, by móc się rozgrzać i przygotować do bardziej intensywnych ćwiczeń. Rozgrzewka rozciąga mięśnie, dzięki czemu zapobiega ich kontuzjom. Nie musi być ona długa- wystarczy kilka minut, by nasz trening stał się bezpieczniejszy.

W kwestii natury psychicznej również popełniamy błędy dotyczące treningów. Zapominamy o cierpliwości i systematyczności, co jest absolutnie niezbędne, jeśli chcemy osiągnąć jakiekolwiek efekty. Niestety, nic nie przychodzi od tak. Często potrzeba wiele czasu, by dojść do celu i właśnie na to powinniśmy się przygotować. Wiążę się z tym także systematyczność – tylko regularne treningi są skuteczne. Jednorazowa aktywność niewiele wniesie do naszego życia, oczywiście poza dawką endorfin, które poprawiają samopoczucie. Ponadto skuteczności treningów umniejsza brak jakiegokolwiek planu. Początkowo nie będzie to być może sprawiać żadnego problemu, z czasem jednak sprawi, że ciężko będzie nam się zabrać do ćwiczeń, gdyż nie będziemy dostatecznie dobrze widzieć wykonanej ciężkiej pracy oraz celów na przyszłość.

Oprócz tego nie możemy zapominać o odpowiedniej diecie, która dostosowana jest do naszej aktywność. Bardzo często jednak o tym zapominamy, przez co efekty naszej pracy nie są wystarczająco dobre, co może nas demotywować. Warto więc pilnować tego, co jemy, a dodatkowo spożywać suplementy diety –  na przykład te dostępne na stronie internetowej. Są one całkowicie naturalne, dlatego gwarantują bezpieczeństwo i wysoką przyswajalność. Związanym z suplementami błędem jest zastępowanie zbilansowanej diety suplementami i myślenie, że są one wystarczającym materiałem na całodobowe posiłki. Musimy pamiętać, że tylko regularne, dobrze zaplanowane i dostosowane do naszej wytrzymałości ćwiczenia oraz należycie spożywane suplementy diety mogą zapewnić nam optymalne efekty.